Woensdag 8-8-18

10 augustus 2018 - Traben-Trarbach, Duitsland

De volgende morgen, woensdag, zijn we weer vertrokken richting de Moezel. Het zou een tripje van 330 km zijn, maar het waren er 440! De wegen waren druk, af en toe een kort oponthoud, een flike regen met knweersbui gehad, maar om 15.15 uur zijn we dan toch in Traben Trabach am Mosel aangekomen. Het is hier net klein Nederland, veel caravans en mensen die hier langere tijd staan. Naast ons staat de familie Flodder, ze zijn met de hele familie, met 3 caravans en zij zit vanuit haar stoel alles de hele dag te dirigeren. De plek is echter prachtig!In de middag nog even wat gefietst, morgen gaan we terug om foto' s te maken. We blijven in ieder geval tot vrijdag.

Donderdag 9-8-18

Vanmorgen was het weer erg warm. Ik word het wel een beetje zat, die hitte, maar ja..... je mag niet klagen hè, als je alleen maar mooi weer hebt!  Vanmorgen gingen we  van Traben naar Trabach, aan de andere kant van de Moezel. Het is er prachtig!  Rond een uur of 2, wij zitten op een terrasje een wijntje uit te proberen, begint de lucht te betrekken. Binnen 5 minuten begint het te regenen, snel afgerekend, en zonder jas  ( die heb ik deze vakantie niet meegenomen) wilden we naar de camping. De eigenaresse gaf ons nog een paraplu mee, hoe aardig!  De regenbuien kwamen veel sneller en waren veel heftiger dan bedacht, het ging ook onweren en er kwamen flinke windstoten door de straten. Ik begon mij ernstig zorgen te maken om de luifel, die gewoon los en uit stond, niet gezekerd. Er hingen ook kleden aan om de zon te weren.  Toch maar in de stromende regen, toen het ergste voorbij was, op de fiets gestapt en snel naar de camping gegaan..... Onderweg lag het pad al bezaaid met takken, dat beloofde niet veel goeds....nou, de familie Flodder  (onze buren) hebben gelukkig goed werk verricht, zij hebben aan de luifel gehangen om te voorkomen dat hij de lucht in zou gaan. Ook onze zonwering kleden hebben zij gered en de stoelen, toen die wilden gaan vliegen hebben zij onder de camper gelegd. Wij hebben weer een camper lesje geleerd! Of de luifel goed zekeren, of hem gewoon wegdraaien voor je gaat. Eerst maar alle natte kleding uit, een borrel om warm te worden en daarna lekker douchen. Om 16.00 uur hadden we een wijn proeverij bij de campingbaas, dit was erg geslaagd, veel verschillende wijnen uit de streek geproefd en een paar flesje mee genomen. s'avonds weer terug naar Traben gegaan, wel de luifel ingedraaid deze keer, en lekker gegeten. Die nacht had iedereen zijn luifel ingerold......