Dag 6 vrijdag 27-7-18

27 juli 2018 - Sévrier, Frankrijk

Vanmorgen werd iedereen heeeeel vroeg wakker en vertrok al voor 8.00 uur. Wij waren dus ook vroeg op, wat maakt dat je ook lekker snel weg kan. Om 8.30 uur, na een vers stokbroodje, zijn we dan ook vertrokken richting het meer van Annecy. De ETA was 13.30 uur, dus lekker op tijd! Nou ja....... dat viel wat tegen. Allereerst kregen we flinke vertraging, door een brand, vlak langs de weg. De brand was nog in een pril stadium, we stonden er al redelijk dicht bij. Het duurde dan ook even voor de brandweer ter plaatse was en kon gaan blussen. Wij dus maar rustig afwachten......  Van de andere kant mochten de auto's gevaceerd door rijden, wij bleven staan.... Op een gegeven moment stonden we letterlijk naast de brandhaard,  een landbouw en grondverzet machines bedrijf. Toen volgden er een aantal explosies, ik vond het niet leuk meer...... Nadat we eindelijk door mochten, kwam het volgende probleem, voor ons stond een gigantische oplegger met een boot erop en het duurde voordat hij over de slangen van de brandweer was. Daarna moest hij nog een aantal rotondes over, dus onze tijdwinst was weg.... Op een gegeven moment sloegen wij af, zodat de ellende eindelijk voorbij was. Vervolgens kwamen wij pas rond 15.00 uur bij het meer aan, waar het een drukte van belang was. De ene na de andere camping was vol en we kwamen steeds verder van het water af. Nu staan we op een prachtige ( maar wel dure) plek met uitzicht op het meer. Gelukkig hebben ze een zwembad, een schamel alternatief, ik weet het, maar het water trok toch. Als troost zitten we nu lekker te eten in het restaurant, want er was geen tijd meer voor de boodschappen en er is hier niks in de buurt maar het uitzicht en vergezichten zijn fabelachtig. Morgen gaan we naar Italië...... een nieuw avontuur.....